Saturday 29 June 2013

kenangan 2012 (part 11)

sambungan kembali bab bersalin rizqi..

Masa di ward aku sorg2 aja. nak bangun xbole, nak gerak pun xleh.. rasa sedih amat2.. time ni mula terpikir kalu bersalin kat private pun xpa.. huhuhu.
paling sedih sebab ank xda kat sebelah...

Hari ke 2 selepas bersalin

Pg2 lg mr red ngn mak dtg..rizqi masih lg di NICU.. sedih rasanya sebab xdapat nak tatap puas2 lagi muka dia..
Jam 7ptg, nurse baru hantar rizqi ke sisi.. baru rasa lega.. sebab rizqi bebas dr sebarang penyakit.. alhamdulillah..
Malam tu, baru my mum dapat teman aku n rizqi kat spital.. itupun sebab aku bersalin operate.. so malam tu kami bertiga tido di hospital.. time awal nyenyak Rizqi tido.. tapi start jam 12mlm sampai 6pg rizqi asyik menangis.. yang paling sedih aku masih xboleh nk bangun untuk susukan rizqi..
Mcm2 kami lakukan supaya rizqi stop nangis.. airmata aku keluar melimpah2..

Hari ke 3selepas bersalin..

Pagi2 lg my mum dah kena balik sebab jap lg doc akan melawat. rizqi pun dah nyenyak tido.. aku cuba untuk bangun n bergerak. walau sakit tp aku kena kuat.. sebab nk keluar dr spital.. jemu sgt2 dah duduk kat spital.. selepas jam 11pg doc checkup n aku pun dibenarkan balik... tapi yang xbestnya, rizqi kena tahan sebab bunga2 juandis.. tensen sgt2.. n aku lak xdapat nk jaga dia fulltime kat ward jaundis sebab aku sendiri xbole nk diri betul lg.. huhuhu





pic hari pertama rizqi..... tembam..

No comments:

Post a Comment