Monday 19 November 2012

35weeks


selamat ptg semua...
semalam aku g check up mcm biasa dekat KK TAMAN EHSAN...
xsyoknya sebab blackout half2.. so agak hot dalam klinik tu..
cian lak tgk baby pakat2 nangis sebab hot..
yang xsyoknya... BP aku naik 145/90 sebab panas kot...
tensen btul.. xpasal2 jumaat ni kena g check up lg..

tapi sebenarnya aku nak citer.. semalam aku mntak doc scan sebab nak sgt taw gender baby..
tp tetap aku xpuas hati sebba baby dh besar n kepala pun dh ke bawah..
paling xbest sebab alat scan diorg tu satu benda pun aku xpaham.. huwaaa... dh bole baling ke sungai klang dh dan bole mintak kerajaan bg yg baru, yg leh wat 3D ke 4D.. (BELAGAK)
semangat aku ngan MR RED nk tgk gender baby tp hampeh...

yang paling menakutkan semalam bila doc bgtaw baby kami besar xpadan dengan kandunganku..
YA ALLAH, amat menakutkan aku bila dengar doc citer.. dah la aku ni xda pengalaman pas2 xtaw apa2 lak... huwaaa...

doc KK bagi surat refer ke Hospital.. sebab nk suruh sana scan n decide cmana,???
xkan dah nk bersalin kot.. huwaaa..
aku belum lg makan mentarang bakar, pulut durian, burger pattaya n seangkatan dengannya.. 
bila saampai aja Hospital selayang... paham2 ajerla.. sungguh lembap.. aduii.. 
dr satu tempat ke satu tempat aku kena g..pdhal nk scan aja...
dalam masa yg sama mcm2 aku menyaksikan.. ada yg tgh sembng tiba2 air ketuban pecah, ada yang tgh tunggu katil utk masuk ward dan paling menakutkan ada yang tgh tunggu nk masuk labour room.. terjerit2 sebab sakit.. 
cmana la aku nanti agaknya... walaupun aku agak kebal gak dengan sakit tp kali ni xtawla..
moga ALLAH SWT permudahkan segalan2nya utk aku.

dr jam 4 ptg smpai jam 5.30ptg baru aku dapat masuk bilik scan.. semangat aja aku kalu2 dpt gak tgk gender dia.. tp sampai kesudah xdak harapan... huwaaa.. napa ank ibu xnak tunjuk...
dan alhamdulillah kini 35weeks berat baby dah pun 2.84kg... xsabar nak tunggu sayang keluar..
ibu ngan abi dah lama menanti kehadiran syg..
semoga tuhan akan memberi yang terbaik utk ibu n abi dalam mendidik kamu syg.. 
amin...



p/s: brg2 syg semua dh complete cuma tunggu syg keluar aja.... 
mood : xsabar







1 comment:

  1. Actually, dah xyah gi scan dah. Mmg dah x boleh nampak. Paling elok scan mase bulan ke-6 @ ke-7. Btw, semoga selamat dan dipermudahkan semuanya. Amin.

    ReplyDelete